Miért nem olvassák a hirdetésemet?

Bosszankodsz, hogy már vagy 200 helyen hirdettél, mégsem olvassa senki, vagy csak nagyon kevesen a hirdetésed?

Nem érdeklődnek, nem hívnak az ingatlan ügyében? Nem tudod, mi lehet a baj? Leírunk néhány tipikus hibát, amivel a hirdetők elronthatják hirdetésüket: 

(+két megoldási lehetőséget is!

1. Az első és legnagyobb hiba az, amikor nem a megfelelő kategóriában hirdeted meg!

 

Tegyük fel, hogy van egy eladó 1 szobás garzon lakásod, egy 10 emeletes lakótelepi panelházban 7.000.000.- Ft-ért. Melyik kategóriába tennéd?

Garzonlakás, Panellakás, vagy Társasházi lakás? 

A helyes kategória a garzonlakás! Csak a lakás a lényeg, nem az, hogy a lakás milyen típusú tömbben van, mert ezt leírhatod a hirdetésen belül is. Aki kis lakást, garzont keres, a garzonlakás kategóriában keresgél először, nem a panellakások és társasházi lakások között nézelődik. Ezektől függetlenül úgy döntesz:

"..Akkor is a panellakás kategóriában hagyom a garzonlakás hirdetésemet!.."

Mi történik ekkor?
Itt az ingatlan érdeklődő, akinek egy kisebb lakás kell, van rá 7.5 millió Ft készpénze. Megnézi a garzonlakás kategóriát, de nem talál megfelelőt, mert az árakat magasnak találja. A Tiéd épp jó lenne, de nem találja a garzonlakás kategóriában, mert Te panelházként hirdeted! Ezért ezt az oldalt bezárja, nem keresgél tovább, átkattint más hirdető oldalakra, és ott is megtekinti a garzonlakás kínálatot ... ezt a vásárlót ... sajnos elszalasztottad ...

Tegyük fel, hogy télen nem lakható, családi ház méretű nyaralód van a Balaton mellett. Akkora, hogy egy 4-5 fős család kényelmesen nyaralhat benne pár hetet. Ha szeretnéd kiadni, hol hirdetnéd meg?

  1. Családi ház
  2. Nyaraló
  3. Vendégház Apartman

A megfelelő kategória a nyaraló! Ha a családi ház kategóriába tennéd, akkor azt üzened ezzel, hogy nem nyaraló, hanem családi ház, és mivel nincs benne fűtés, hosszú távú ott lakásra nem lenne alkalmas, főleg télen. A vendégház vagy apartman is megfelelő lenne, de ezek jobbára olyan épületek, amiben több család is (külön lakrészben) egyszerre tud nyaralni, van benne ebédlő, esetleg reggelit ebédet vagy vacsorát is kaphatnak az ott nyaralók. Az rendben van, hogy a mérete alapján a nyaralód megfelel egy családi háznak, de mégis a fő rendeltetése nyaraló. Nem a mérete a lényeg, hanem, hogy mire használható! Aki nyaralót keres, a nyaraló kategóriát nézi meg először, nem a családi ház kategóriát!

DE itt az a lehetőség, amit csak nálunk kaphatsz!!!

Weboldalunkon lehetőséged van ingatlanodat több típusként is meghirdetni!

Ha lakást hirdetsz, kipipálhatsz több típust is, pl:

  • Garzonlakás
  • Panellakás
  • Társasházi lakás
  • Polgári lakás

Ha házat hirdetsz, akkor pedig ezeket, akár többet is:

  • Házrész
  • Ikerház-fél
  • Ikerház
  • Családi ház
  • Családi ház üzletrésszel
  • Sorház
  • Többgenerációs ház
  • Mobilház

Több típust is kijelölhetsz, ami igaz az ingatlanodra, pl: sorházi családi háznál (egymáshoz épített családi házak elől hátul udvarral) a sorházat és a családi házat is kipipálhatod, így kétszer nagyobb az esélyed, hogy megtalálják, ráadásul 1 hirdetés feladásával két ingatlan típusban is benne van!

De van még egy plusz lehetőség is, hogy több kategóriában is meghirdetheted. Ezt csak akkor engedélyezzük, ha a hirdetési szöveget a kategóriához igazítod! Ha pl.: családi házként is használható nyaralód van, meghirdetheted nyaralóként, és családi házként is! Így plusz esélyeket kapsz az eladásra, vagy bérbeadásra!

 2. Túl kevés a leírás a hirdetésben. Képzeld el, hogy mikor megvan a vevőd, akkor Te is elkezded majd nézegetni az ingatlanhirdetéseket, és melyik hirdetés lesz az, amelyiket jobban megnézel, vagy akár el is mented? Az amelyiknél szépek a képek, de a kevés leírás miatt fogalmad sincs szinte semmiről, vagy az, ahol a képek mellett szinte minden információt megkapsz?

Szerintem Te is a bőséges leírású hirdetést választanád. Épp ezért nagyon fontos, hogy az érdeklődő sok információt megkapjon. Mindent írj le amikor hirdetsz és a végén adj meg email címet, telefonszámot. Erről bővebben írtam a Hatékony hirdetés írás cikkben.

3. A képek, amik beszélnek... az emberek imádnak képeket nézegetni! Ha Te keresnél magadnak ingatlant, szívesen elnézegetnéd a képeket, hogy jobban megismerhesd, elképzelhesd milyen lenne ott lakni. De mi van, ha a hirdető csak 1 képet adott fel hirdetésében? Bosszantó ugye? Ilyenkor két lehetőség van: Ha így is nagyon érdekel az ingatlan, mert szépen leírtak róla mindet, akkor felhívod vagy írsz neki és kérsz még képeket, vagy mérgedben el is kattintasz onnan, mert nem kaptál meg minden információt. Van aki a hirdetésében azt írja, emailben küld több képet is. Ez is lehet jó megoldás, de nem mindenkinek van kedve írni a hirdetőnek, hogy küldjön még képeket, mert egyáltalán nem biztos, hogy azt az ingatlant meg is fogja majd venni. 

Tehát, ha Te hirdetsz, akkor használd ki, hogy 15 képet tölthetsz fel, hogy az érdeklődő ne hagyja ott a szépen megírt hirdetésed azért, mert lusta voltál és csak 1 képet mutattál meg! A képek képesek eladni/kiadni egy ingatlant!

3./a Az se mindegy, milyen képeket készítesz, azaz mit mutatnak a képek! Rossz kép az, amikor ... erről bővebben a Hogyan készíts ingatlanodról képeket cikkemben írtam.

Cikkeink szerzői jogi védelem alatt állnak, az azzal kapcsolatos minden jog gyakorlására a tulajdonos kizárólagosan jogosult.


<< Személyes találkozó, az eladó vagy kiadó ingatlan bemutatása

Facebookon vagy hirdetőoldalakon hirdess? >>

<<Vissza a 9 hatékony hirdetés tippre

 

Tetszett? Oszd meg ismerőseiddel is: