Mivel szinte mindenkinek van már facebook profilja, tagja több 10-100 csoportnak, és szinte mindenki egész nap a facebbokon „lóg”, az ember úgy gondolja, a legjobb megoldás, ha felteszi facebookra az eladó vagy kiadó ingatlana fotóit. Miután feltette, leírja adottságait, az árát, esetleg ha van saját weboldala is hozzá, be is linkeli. A legeslegjobb megoldás, ha mindenhol hirdetsz, ahol csak tudsz, de nem akárhogy! Hirdető típusokkal -nevekkel bemutatva- mindjárt le is írom, hogy miért:
- Julcsi kitesz 1 képet facebook profiljára, minimális leírással, majd a linket hozzáteszi, ami elvezeti az olvasót a bővebb leíráshoz, képekhez. Ez nem igazán jó, mivel a kevés leírás egyáltalán nem fogja felkelteni az olvasó érdeklődését, és nem veszi a fáradtságot arra sem, hogy a linkre kattintson. Kivétel lehet viszont, ha Julcsi az ingatlan legszebb képét választotta a mini leíráshoz. Ekkor még van esély a kattintásra.
- János az, aki sok-sok hirdetőoldalon hirdeti ingatlanát, és esze ágában sincs facebookra feltenni, (nehogy megtudják a szomszédok) így egy kicsit kevesebb az esélye az eladásra, vagy kiadásra, mert lehet, hogy éppen az ismerősének az ismerőse hozná az igazi vevőt!
- Péter bácsi olyan, aki kizárólag ingatlanirodáknál hirdet, rájuk bízva a hirdetési lehetőségeket, és nem foglalkozik vele, amíg meg nem érkezik hozzá a vevő..
- Anita facebook profilján albumba tesz több képet is, jobbról-balról fotóz, bőséges leírást készít, minden információt megad. Az olvasó a képek és a leírás alapján már szinte a helyszínen érzi magát. Akár üzenhetnek is neki azonnal facebookon!
- De legügyesebben Zsuzsa hirdet, aki hirdetőoldalakon sok képpel, bőséges leírással teszi ezt, majd a hirdetőoldal linkjével megosztja saját ingatlanát a facebook profilján. De saját albumba is felteszi ingatlana képeit, leírást ad hozzá, és megosztja facebook oldalakon és csoportokban is, és tovább osztatja ismerőseivel. Majd 2-3 naponta újra, és emellett újabb hirdetőoldalakon is hirdet.
Mit rontott el Anita? Hirdetnie kellett volna csoportokban is? Nem, nem ez a hiba…
Természetesen csoportokhoz csatlakozni is nagyon jó megoldás, mert elképzelhető, hogy épp abban a csoportban van a vevőnk!
De! Általában ezekbe a csoportokba rengetegen azért csatlakoznak, mert ők is árulják az ingatlanukat, és kevesebb azon tagok száma, akik ott keresik a megfelelő házikót. Ezt ellenőrizhetjük magunk is, ha végignézzük a csoport bejegyzéseit.
Meg is van az első probléma azzal, hogy ha csak a facebookon hirdetünk: ha sokan vannak a csoportban az a baj, ha kevesen, akkor meg az.
- Ha sokan vannak, mindenki fölénk hirdet, a miénk már a lap alján van, hogy találja így meg a vevőnk? Ha minden nap megosztjuk a csoportban, kitilthat az admin, vagy ránk szólhatnak a tagok.
- Ha pedig kevesen vannak a csoportban, akkor alig jár oda valaki, hacsak az admin beállítja keresőbarátra, és hirdeti a csoportot rendszeresen, és a tagok száma is szépen nő. De még ekkor sem biztos, hogy az új tagnak lesz kedve letekerni a csoport legeslegaljáig, hogy minden hirdetést elolvasson.
Miért csinálta Zsuzsa a legügyesebben? Na, most jön a lényeg!
Egy élő példával szeretném bemutatni, a hirdető valóban hirdeti az ingatlant, lehet őt keresni nyugodtan! (Ildikó engedélyezte a cikkben megjelenést)
Ildikó a facebookon, egy szép képpel, és megfelelő mennyiségű leírással hirdet.
Ha beírom a google keresőbe, ezt: „Újirázon eladó egy 2003-ban épült” azonnal jönnek találatok, látható, hogy 83 találat van! Azt is láthatjuk, hogy nem csak a facebookon van hirdetve az ingatlan.
Végignéztem a találati oldalakat, de csak egyetlen 1 találat volt facebookos, ahol pontosan ezt az ingatlant hozta be a google! 83 találatból 1 találat facebookos, pedig saját szememmel láttam, hogy sok-sok csoportban van hirdetve! Sajnos sok csoport adminisztrátora nem tudja, hogyan kerülhetne be a keresők találati listájába, pedig nagyon egyszerű, ezért nem, vagy nehezen lehet megtalálni a keresések alkalmával. A mi csoportjainkat viszont minden nagyobb kereső megtalálja!
Az a facebookos találat, amit behozott a google, egy facebook oldal volt (az, ahol „tetszik” gomb van). Tehát az egyik legjobb megoldás az, ha olyan facebookos hirdetőoldalakon hirdetjük ingatlanunkat, ahol
- vagy mi magunk megoszthatjuk ingatlanunkat az ő facebook oldalukon,
- vagy facebook oldallal is rendelkező weboldalon, és megosztják a mi hirdetésünket, ha már hivatalos weboldalukon feladtuk azt.
- vagy ahol az ingatlanos oldal, profil oldalán (ahol ismerősnek lehet jelölni) meg lehet osztani a hirdetésünket
Akkor most hol is érdemes hirdetni? Facebookon vagy Hirdető oldalon? Melyiken hirdessek?
- Hirdetőoldalakon -bárki megtalálhatja az ingatlant
- Facebook oldalakon -bárki megtalálhatja az ingatlant
- Facebook profil oldalakon -bárki megtalálhatja, ha be van állítva ez: Beállítások -> Adatvédelem ->Szeretnéd, hogy a keresőoldalak találati listájában megjelenjen az idővonalad? Igen!
- Facebook csoportokban – minden tag láthatja, lehet, hogy köztük van a vevőnk! Ha a csoport keresőbarátra van beállítva, akkor a keresők is látják!
A tanulság az, hogy ha CSAK csoportokban hirdetünk, nem biztos, hogy ránk fog találni, aki keresőkben és ingatlanhirdető oldalakon keresi leendő otthonát! De, ha facebook csoportban keres, akkor sem biztos, hogy ránk talál, mert sokan hirdetnek benne, csoporton belül nem lehet csak eladóra, vagy csak kiadóra keresni. DE, lehet, hogy ott van a vevőnk, így ne hagyjuk ki ezt a lehetőséget!
A facebook profilnál (saját profil oldalunk) azért vigyázzunk, ha „igen” a fenti beállítás, mert akkor mindent lát a google, ami az idővonalunkon volt, van, lesz! De a hirdetést is látni fogja!
A facebook „Tetszik” oldalakat szeretik a keresők, ha ilyen oldalon megosztják a hirdetést, a google és minden nagyobb kereső tudni fog róla!
A legjobb, ha hirdetőoldalakon is hirdetsz, ugyanis ha a vevő fejével gondolkodsz, a hirdetőoldalakon tudja az érdeklődő a leginkább kikeresni azt az ingatlan típust, (eladó, kiadó, lakás, családi ház) amilyet vásárolni szeretne! Ezt a lehetőséget a facebookon nem tudja kihasználni, és sokkal nehezebben fogja megtalálni álmai otthonát!
+1 jótanács:
Bárhol is hirdetsz, soha ne felejtsd el a hirdetés címéhez beírni, hogy hol van az ingatlan, és milyen típusú! Pl: Budapesten XX. kerületben garzonlakás eladó.
Ugyanis a vevőd is így keres! Ha csak azt írná be, hogy „eladó lakás” 10.600.000 találatot kapna, (kipróbáltam) és nem hinném, hogy mindet meg is nézné! A hirdetés címét mindig úgy tervezd meg, ahogyan Te keresnél rá saját ingatlanodra.
ui: Természetesen vannak fizetős lehetőségek is: fizetett hirdetések a facebookon, hirdetés kiemelés hirdető oldalakon, ingatlanirodák weboldalain való megjelenés, újsághirdetések, stb. … de mi most kifejezetten az ingyenes megoldásokról szerettünk volna írni.
Cikkeink szerzői jogi védelem alatt állnak, az azzal kapcsolatos minden jog gyakorlására a tulajdonos kizárólagosan jogosult.
<< Miért nem olvassák a hirdetésedet?
Az eladó vagy kiadó ingatlan árának megállapítása >>
<<Vissza a 9 hatékony hirdetés tippre